Snörvel och Prosit

Jahopp då e man tok förkyld då.... attans.. hatar verkligen att vara förkyld.. mina vänner brukar titta lite konstigt på mig när jag säger att jag hellre tar en magsjuka än en förkylning.. Må låta rätt knäppt men jag tänker så här. Har men magsjuka så e man kanondålig i max ett par dagar.. man e hemma från jobbet/skolan, e så pass sjuk att det inte känns något jobbigt att behöva vara hemma. sen vipps så e man på benen igen och frisk... en förkylning däremot.. uscha... man e sjuk minst 1 till 2 veckor.. mesta delen e man ändå så pass att man kan gå till jobbet men man mår piss.. hur många e det som sjukanmäler sin på jobbet/skolan å uppger förkylning om orsad.... nä typ ingen... man e tjock i skallen och snoret rinner... halsen gör ont och allt man äter smakar konstigt... men ändå så ser man sig inte som sjuk... man ska ändå ut och göra grejjer.. jobba eller plugga... vara på topp och leva som vanligt.... i som sagt minst 1 till 2 veckor..... så med andra ord så e det jäkligt synd om mig även fast jag inte räknas som sjuk.... för dåligt mår jag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0